Pohľad na stojisko lietadiel pred terminálom 2 budapeštianskeho letiska (Foto: Budapest Airport).
Letisko Budapešť (BUD) zažíva v roku 2025 rekordné rozšírenie siete pravidelných liniek. Počas letnej sezóny ponúka priamy spoj do 136 destinácií s kapacitou 13,8 milióna sedadiel, čo je historické maximum. Celkovo má Budapešť v priebehu roka naplánované spojenie približne so 142 destináciami v 47 krajinách. Hlavnými hráčmi sú nízkonákladové spoločnosti Ryanair a Wizz Air, ktoré obsluhujú desiatky liniek (Ryanair okolo 68 a Wizz Air vyše 64 destinácií). Vďaka zrušeniu leteckej dane v Maďarsku rozšíril Ryanair svoju bázu na 10 lietadiel a navýšil počet týždenných letov na vyše 640 (68 liniek). Wizz Air má v Budapešti bázovaných 17 lietadiel a obsluhuje vyše 70 letísk v 33 krajinách pri viac než 2000 letoch týždenne. V roku 2025 pribudli aj nové aerolínie: napríklad SAS, Jazeera Airways a SCAT Airlines, čím letisko získalo nové spojenia do Škandinávie, Zálivu i Strednej Ázie. Nižšie prinášame podrobný prehľad pravidelných medzinárodných osobných letov z Budapešti podľa regiónov (iba komerčné linky pre cestujúcich, cargo a charterové lety sú vynechané).
Nové letecké linky v 2025
Budapeštianske letisko otvorilo v letnom letovom poriadku 2025 jedenásť nových pravidelných liniek. V nasledujúcej tabuľke sú zhrnuté tieto nové destinácie, dopravcovia a ich frekvencia spojov:
Nová destinácia (letisko) | Letecká spoločnosť | Frekvencia |
---|---|---|
Bilbao (BIO) – Španielsko | Wizz Air | 2× týždenne (Ut, So) |
Girona (GRO) – Španielsko | Wizz Air | 2× týždenne (od októbra 2024) |
Vilnius (VNO) – Litva | Wizz Air | 3× týždenne (Po, St, Pi) |
Benátky (VCE) – Taliansko | Wizz Air | 2× týždenne (sezónne leto 2025) |
Gdansk (GDN) – Poľsko | Wizz Air | 3× týždenne (Po, St, Pi) |
Vroclav (WRO) – Poľsko | Wizz Air | 2× týždenne (Ut, So) |
Castellón (CDT) – Španielsko | Ryanair | 2× týždenne (sezónne v lete) * |
Katovice (KTW) – Poľsko | Ryanair | 2× týždenne (Po, Št; sezónne do okt.) |
Kuvajt (KWI) – Kuvajt | Jazeera Airways | 2× týždenne (St, Ne; sezónne leto) * |
Šymkent (CIT) – Kazachstan | SCAT Airlines | 2× týždenne (Ut, So) |
Kodaň (CPH) – Dánsko | SAS Scandinavian Airlines | 4× týždenne (Po, Str, Št, Pi) |
*Pozn.: Lety označené ako sezónne premávajú predbežne len počas letnej sezóny 2025.</small>
Ako vidno, Wizz Air pridala nové linky do Španielska (Bilbao, Girona) a Poľska, posilnila aj Pobaltie (Vilnius) a Taliansko (Benátky). Ryanair rozšíril ponuku o nové destinácie v Španielsku a Poľsku (pobrežné Castellón a Katovice na Slezsku). Z nových dopravcov spustila kuvajtská Jazeera Airways spojenie do Kuvajtu a kazašská SCAT Airlines prvýkrát prepojila Budapešť s Kazachstanom (Šymkent) – obe s frekvenciou dva lety týždenne. Návrat zaznamenali Scandinavian Airlines (SAS), ktoré po rokoch obnovili linku Budapešť – Kodaň (4× týždenne od apríla do októbra 2025). Tieto prírastky ešte viac rozširujú dosah Budapešti; letisko ponúka najširšiu paletu destinácií vo svojej histórii a očakáva nárast počtu cestujúcich o vyše 13 %.
Európa
Európa tvorí jadro siete letiska Budapešť – drvivá väčšina destinácií sa nachádza na európskom kontinente. Priame spojenia existujú takmer do všetkých kútov Európy, od veľkých metropol po obľúbené dovolenkové letoviská. Dominujú najmä linky nízkonákladových dopravcov Wizz Air a Ryanair, ktorí zabezpečujú hustú sieť najmä v rámci EÚ. Nechýbajú však ani tradiční flag carrieri spájajúci Budapešť s hlavnými hubmi. Nižšie uvádzame prehľad európskych destinácií podľa regiónov:
- Spojené kráľovstvo: Priame spojenie z Budapešti vedie na viacero britských letísk. Londýn obsluhuje Heathrow (British Airways – denne) a tri nízkonákladové letiská: Stansted (Ryanair – viackrát denne), Luton (Wizz Air – denne) a Gatwick (easyJet a Wizz Air – takmer denne). Okrem Londýna sa lieta aj do Manchesteru (Ryanair a Jet2, niekoľkokrát týždenne), Birminghamu (Ryanair, Wizz Air – párkrát týždenne), Bristolu (Ryanair – cca 2× týždenne), Liverpoole (Ryanair – novinka v S25, ~2× týždenne) a Edinburghu (Ryanair – 2–3× týždenne). Sezónne sa pridávajú aj lety do Glasgowa (Jet2, 1–2× týždenne v lete) a Newcastle (Jet2). Napríklad nové spojenie Ryanairu do Liverpoolu prispelo k jeho rekordnému letnému programu 2025. Írsko má priame linky z Budapešti dve: Dublin (Aer Lingus – 5× týždenne, konkuruje aj Ryanair denne) a Shannon (Ryanair – sezónne 2× týždenne).
- Francúzsko a Benelux: Do Paríža vedú až tri priame linky – na Charles de Gaulle (Air France – denne, easyJet – cca 4× týždenne), na Orly (Wizz Air – 3–4× týždenne) a nízkonákladovo na Beauvais (Ryanair – denne). Ďalšie francúzske ciele zahŕňajú Lyon a Nice (Wizz Air, niekoľkokrát týždenne), Marseille, Bordeaux a Toulouse (všetky Ryanair – 2× týždenne; Toulouse je nová linka S25). Brusel je dostupný cez hlavné letisko Zaventem (Brussels Airlines – denne) aj cez Charleroi (Ryanair – denne). Amsterdam spája s Budapešťou KLM (2–3× denne) a v letnej sezóne pridáva kapacitu aj easyJet (niekoľkokrát týždenne). Eindhoven v Holandsku zabezpečuje Wizz Air (cca 3× týždenne). Do Luxemburgu lieta národný dopravca Luxair (obvykle 3× týždenne).
- Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko: Budapešť má intenzívne spojenie s nemeckými veľkomestami. Frankfurt a Mníchov obsluhuje Lufthansa (viackrát denne do každého) pričom Frankfurt patrí medzi najvyťaženejšie linky (cca 147 letov mesačne). Berlín (Brandenburské letisko) ponúka spojenia s easyJet a Wizz Air (dohromady ~3× denne). Düsseldorf, Hamburg, Stuttgart, Kolín nad Rýnom – tieto nemecké mestá pokrýva Eurowings niekoľkými letmi týždenne. Ryanair lieta do Norimbergu a na sekundárne letisko Frankfurt-Hahn (oboje ~2× týždenne). Dortmund, Memmingen a Baden-Baden pribudli cez Wizz Air (2–3× týždenne). Viedeň je vzdialená len 240 km, no napriek tomu sem lieta Austrian Airlines viackrát denne (najmä kvôli prestupom vo Viedni)., Zo Švajčiarska má Budapešť priame spojenie do Zürichu (Swiss International Air Lines – denne), Baselu (easyJet aj Wizz Air, každá cca 2× týždenne) a Ženevy (easyJet – 2× týždenne)
- Škandinávia a Baltik: Severnú Európu pokrýva viacero leteckých spojení. Hlavným uzlom je Kodaň, kam popri doterajších linkách Norwegian, Ryanair a Wizz Air vstúpila od apríla 2025 aj SAS (4× týždenne) – spolu tak v sezóne letí do Kodane až 5 rôznych aerolínií. Oslo (Gardermoen) obsluhuje Norwegian (denne) a dopĺňa ho Wizz Air na linke do Sandefjordu (Torpu) 2× týždenne. Štokholm-Arlanda má spojenie s Norwegian (cca 3× týždenne) a sezónne aj Ryanair (2× týždenne). Helsinki zabezpečuje Finnair (denný let). Doplňujú to lety do Göteborgu (Ryanair – sezónne v lete) a Billundu v Dánsku (Wizz Air – 2× týždenne). Z Pobaltských štátov má Budapešť priame linky do Rigy (airBaltic – 3–4× týždenne) a Vilniusu (Wizz Air – 3× týždenne, novinka 2025).
- Stredomorie (Južná Európa): Budapešť tradične ponúka bohaté spojenia aj do prímorských destinácií. V Španielsku je až desať cieľov – Barcelona (Ryanair a Wizz Air, spolu 2–3× denne), Madrid (Iberia denne, dopĺňa Wizz Air 4× týždenne), Málaga, Alicante, Valencia (všetky Ryanair aj Wizz Air, ~2× týždenne každá), Sevilla (Ryanair – 2× týždenne), Kanárske ostrovy Tenerife-Juh a Gran Canaria (Wizz Air a Ryanair, obe sezónne v zime), Palma de Mallorca (Ryanair, Wizz – sezónne v lete), no a od 2024/25 pribudli Bilbao a Girona (Wizz Air – 2× týždenne) či Castellón (Ryanair – sezónne). V Taliansku sú dostupné hlavné aj regionálne letiská: Rím (Ryanair na Ciampino denne, Wizz Air na Fiumicino ~5× týždenne), Miláno (Ryanair na Malpensu denne, plus linka na Bergamo; Wizz Air takisto na MXP denne), Neapol (Ryanair aj Wizz, obaja ~3× týždenne), Bari (Ryanair a Wizz Air – 2–3× týždenne), Boloňa, Pisa, Catania, Palermo, Cagliari (Ryanair – 2× týždenne každá), Benátky (Wizz Air – 2× týždenne, od júla 2025), Treviso pri Benátkach (Ryanair – sezónne), Turín (Wizz Air – 2× týždenne), Alghero (Sardínia) a Rimini (obe Ryanair sezónne). Grécko je obsluhované najmä sezónne: Atény celoročne (Aegean Airlines – 5× týždenne; konkuruje Ryanair aj Wizz, spolu takmer denne), no väčšina spojov mieri na ostrovy v lete – Thessaloniki (Ryanair – 2× týždenne), Kréta-Heraklion, Rodos, Korfu, Skiathos, Mykonos, Santorini atď. (viaceré z nich Wizz Air alebo Smartwings charterovo – 1× týždenne počas leta). Na Cypre má Budapešť linky do Larnaky (Wizz Air – 2× týždenne) a Pafosu (Ryanair – 2× týždenne). Portugalsko je spojené linkou do Lisabonu (Ryanair – 2–3× týždenne; Wizz Air tiež 2×) a Porta (Ryanair – 2× týždenne). Malta je dostupná celoročne (Ryanair aj Wizz Air, cca 2× týždenne).
- Stredná a východná Európa: V susedných krajinách a regióne strednej Európy ponúka Budapešť priame spojenia do hlavných miest. Varšava má linku na hlavné letisko Chopin (LOT Polish Airlines – denne) aj na nízkonákladové Modlin (Ryanair – 3× týždenne). Od júla 2025 pribudla do Poľska aj Vroclav a Gdansk (Wizz Air – 2–3× týždenne), sezónne Katovice (Ryanair – 2× týždenne v lete) a už skôr Krakov (po novom Ryanair 2× týždenne). Praha je obsluhovaná priamym letom Ryanairu (~4× týždenne). Bratislava nemá z Budapešti vzhľadom na blízkosť letecké spojenie, podobne Viedeň (spojená je však cez Austrian pre prestupujúcich). Bukurešť zabezpečuje TAROM (denne na Otopeni) a doplnkovo aj Wizz Air (3× týždenne na menšie letisko Băneasa). V Rumunsku lieta Wizz Air aj do Brașova (2× týždenne) a Târgu Mureș (~2× týždenne). Sofia má spojenie s Wizz Air (4× týždenne) aj Ryanair (2×). Belehrad (Air Serbia – denne) a Záhreb (Croatia Airlines – 4× týždenne) spájajú Budapešť s Balkánom. V krajinách bývalej Juhoslávie pribudli aj linky Wizz Air do Podgorice (Čierna Hora – 2× týždenne) a Tirana v Albánsku (Ryanair – 2× týždenne). Sezónne sa lieta aj do prímorských destinácií na Balkáne: Dubrovník a Split v Chorvátsku (charterové lety v lete), Burgas v Bulharsku (Smartwings v sezóne) či Ľubľana (plánované obnovenie linky v budúcnosti).
(Poznámka: Pri vyššie uvedených európskych destináciách ide o pravidelné linky pre cestujúcich; žiadna vnútroštátna linka z Budapešti neexistuje a lety na Ukrajinu sú od roku 2022 pozastavené.)
Blízky východ
Blízky východ patrí k dynamicky rastúcim regiónom v sieti Budapešti, najmä vďaka dopytu po cestách do Izraela a destinácií v Perzskom zálive. V lete 2025 dokonca Budapešť ponúka najviac miest na letoch do/z Izraela spomedzi všetkých stredoeurópskych letísk. Linka Budapešť – Tel Aviv patrí k najfrekventovanejším: lieta na ňu izraelský národný dopravca El Al, ďalej spoločnosti Arkia a Israir (všetky prevažne denne), ako aj Wizz Air a Ryanair. V súčte ide o viac než 60 letov týždenne na trase Budapešť–Tel Aviv. Priame spojenie má Budapešť aj do Turecka – Istanbul (hlavné letisko IST) obsluhuje Turkish Airlines (denne) a dopĺňa ho Pegasus Airlines na trase Istanbul-Sabiha Gökçen (denne). Od 2024 pridala Wizz Air aj lety do Istanbulu, čím sa konkurencia zvýšila. Počas leta premávajú aj priame dovolenkové linky na tureckú Riviéru: Antalya (SunExpress – 2× týždenne sezónne) a Izmir (SunExpress – 1× týždenne sezónne).
Zo štátov Perzského zálivu má Budapešť niekoľko významných spojení. Dubaj je dostupný 2× denne – luxusný dopravca Emirates lieta denne širokotrupým Boeingom 777 na Dubaj International (DXB) a dopĺňa ho partnerský Flydubai s ďalšou dennou frekvenciou. Okrem toho Wizz Air od roku 2021 prevádzkuje linku do Abú Zabí (2–3× týždenne) na podporu svojej bázy v SAE. Dauha v Katare je spojená denným letom Qatar Airways (prestupné spojenie na Áziu). V lete 2025 pribudol Kuvajt – Jazeera Airways sem lieta dvakrát do týždňa ako sezónnu linku. Saudská Arábia sa dostala na mapu budapeštianskych destinácií vďaka Wizz Air, ktorá otvorila linku Budapešť – Džidda (cca 2× týždenne). Jordánsko (Ammán) je dostupné nízkonákladovo cez Wizz Air (2× týždenne) aj Ryanair (sezónne). Ďalšie blízkovýchodné ciele zahŕňajú Bejrút v Libanone (momentálne bez priameho letu) a Káhira v Egypte – tú však radíme do afrického prehľadu nižšie.
Ázia (Ďaleký východ a Stredná Ázia)
Ázijské destinácie (mimo Blízkeho východu) zaznamenali tiež výrazný rozmach. Po zrušení protipandemických obmedzení sa obnovili a posilnili najmä priame lety do Číny – Budapešť v roku 2025 ponúka rekordných 357 300 sedadiel medzi Maďarskom a Čínou počas letnej sezóny (+24 % oproti vlaňajšku). Peking je obsluhovaný Air China (niekoľkokrát týždenne, letisko PEK) a Šanghaj leteckou spoločnosťou Shanghai Airlines (pravidelná linka na Pudong 2× týždenne). Okrem toho Air China prevádzkuje aj linku z Čchung-čchingu (Chongqing – 1× týždenne) a Shanghai Airlines lieta z Budapešti aj do miest Ningbo a Xi’an (pravdepodobne ako súčasť multi-stop trasy) Ďalšou diaľkovou destináciou je Šen-čen v južnej Číne – najdlhšiu linku z Budapešti (10h 45min) operuje Hainan Airlines na Boeingoch 787. Tieto priame spojenia odrážajú posilňujúce sa ekonomické a turistické väzby medzi Maďarskom a Čínou.
Okrem Číny má Budapešť aj priame spojenie do Južnej Kórey – Soul-Incheon lieta Korean Air (približne 3× týždenne). Priame lety do Japonska, Južnej Ázie či Juhovýchodnej Ázie zatiaľ v ponuke nie sú, avšak novinkou je plánovaná linka do Indie: maďarský dopravca Wizz Air ohlásil zámer spustiť priamy let Budapešť – Bombaj do konca roka 2025, dokonca na dennej báze. Je to prvý krok k priamemu spojeniu Indie a Maďarska – rokuje sa aj o možnom lete do Dillí v budúcnosti.
V oblasti Kaukazu a Strednej Ázie zaznamenalo letisko Budapešť významné prírastky. Už pred rokom 2025 otvorila Wizz Air linky na Kaukaz – do Baku v Azerbajdžane, Jerevanu v Arménsku a Kutaisi v Gruzínsku (všetky spravidla 2× týždenne). V roku 2025 pribudlo priame spojenie do Kazachstanu: Šymkent (tretie najväčšie mesto krajiny) obsluhuje SCAT Airlines moderným Boeingom 737 MAX 2× týždenne v utorky a soboty. Je to vôbec prvá linka medzi Maďarskom a Kazachstanom, spustená zatiaľ s ročným skúšobným obdobím, ktorá posilňuje letecké prepojenie Európy so Strednou Áziou. Už skôr vzniklo priame spojenie do Uzbekistanu – aerolínia Qanot Sharq lieta raz týždenne z Budapešti do Taškentu. Tieto linky otvárajú nové možnosti cestovania a obchodu v smere na východ. Výhľadovo Budapešť plánuje ďalej rozširovať sieť v Ázii, aby využila svoj potenciál ako brána medzi Európou a dynamicky rastúcimi ázijskými trhmi.
Afrika
Priame lety z Budapešti do Afriky sú zatiaľ obmedzené na región severnej Afriky. Najdôležitejšou africkou destináciou je Egypt – do Káhiry lieta Egyptair (pravidelná linka niekoľkokrát týždenne) a od roku 2023 aj Wizz Air (na nové letisko Sphinx pri Gíze). V zimnej sezóne pribúdajú charterové aj nízkonákladové spoje do egyptských letovísk: Hurghada (sezónne Air Cairo a Wizz Air) a Sharm El Sheikh (Wizz Air – sezónne zimné lety). Od jesene 2024 sa rozšírila ponuka do Maroka – Wizz Air začal lietať do Marrákeša (2× týždenne), čím sa Budapešť pripojila na obľúbenú destináciu v severozápadnej Afrikebudapesttimes.hu. Priame linky do iných častí Afriky (Subsaharská Afrika) zatiaľ neexistujú, no cestujúci môžu využiť pohodlné spojenia s prestupom (cez Dubaj, Dauhu či Istanbul) do prakticky celej Afriky. V rámci strednej Európy však Budapešť patrí k málu letísk s pravidelnou linkou do severnej Afriky, čo zvyšuje jej význam aj pre okolitých cestujúcich.
Severná Amerika
Severná Amerika aktuálne nemá priame pravidelné spojenie s Budapešťou. Po pandémii COVID-19 zatiaľ neboli obnovené transatlantické lety, ktoré v minulosti fungovali – napríklad sezónna linka American Airlines do Philadelphie (prevádzkovaná v rokoch 2018–2019) alebo priame spojenie LOT Polish Airlines do New Yorku-JFK (2018). V roku 2025 tak cestujúci do USA alebo Kanady musia využívať prestupy (cez veľké európske huby ako Frankfurt, Londýn, Paríž či cez Dublin vďaka 5× týždenným letom Aer Lingus. Aj keď je Budapešť významným stredoeurópskym letiskom, v transatlantických letoch ju zatiaľ predstihujú okolité uzly (Viedeň, Praha). Do budúcna sa však uvažuje o obnovení spojenia do New Yorku alebo inej severoamerickej destinácie – vedenie letiska rokuje s viacerými dopravcami o možnosti priameho letu, ktorý by pokryl rastúci dopyt turistov aj podnikateľov medzi Maďarskom a USA. V roku 2025 teda zostáva Severná Amerika posledným veľkým regiónom bez priameho leteckého spojenia z Budapešti, čo možno v nadchádzajúcich sezónach zmení ďalšia expanzia letiska.
Zhrnutie: Letisko Budapešť Ferenca Liszta vstúpilo do roku 2025 so svojím doposiaľ najbohatším letovým poriadkom. V pravidelnej osobnej doprave pokrýva desiatky európskych metropol, prímorské dovolenkové ciele od Atlantiku po Čierne more, kľúčové uzly na Blízkom východe i rýchlo rastúce destinácie v Ázii. Pribudli významné nové linky (Bilbao, Kuvajt, Šymkent, Kodaň a ďalšie) a letisko privítalo troch nových dopravcov. Tým sa Budapešť upevnila ako najväčší letecký uzol v regióne – s ponukou, v ktorej si cestujúci nájdu viac destinácií než kedykoľvek predtým, či už cestujú za prácou, turistikou alebo za rodinou. Výhľad do ďalších rokov naznačuje pokračovanie tohto trendu, vrátane možných diaľkových spojení do Indie či Severnej Ameriky. Budapeštianske letisko tak v roku 2025 potvrdilo svoju pozíciu dynamicky rastúceho centra leteckej dopravy v strednej Európe.
Zdroje: Prieskum a údaje sú založené na oficiálnych správach letiska a leteckých spoločností ako aj na špecializovaných databázach a oznámeniach dopravcov. Všetky uvedené frekvencie a linky sú platné pre letný letový poriadok 2025 a môžu sa meniť podľa sezóny a dopytu. Budapešť tak v roku 2025 ponúka skutočne pestrú škálu pravidelných spojení pre cestujúcich do celého sveta.